Utställarinformation

Här hittar du som ställer ut praktisk och bra information inför ditt deltagande.

Se upp för falska leverantörer av databaser och liknande bedrägerier!

  • Vi på Easyfairs vill uppmärksamma er på att det cirkulerar e-postmeddelanden med oönskade och bedrägliga erbjudanden om databaser och andra ”tjänster”.
  • Om du erhåller ett sådant erbjudande är det rent bedrägeri och kommer inte från Easyfairs. Easyfairs säljer aldrig besökardata till tredje part.
  • Databaserna från dessa företag är för det mesta antingen felaktiga, ofullständiga, av dålig kvalitet eller till och med falska och / eller har samlats in eller skaffats i strid med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).
  • All användning av namnet Easyfairs eller [SHOW NAME] som dessa företag använder är utan vårt tillstånd och olagligt.
  • Vänligen svara inte på dessa e-postmeddelanden. Du bör under inga omständigheter göra några betalningar till företagen bakom dem.
  • Vänligen informera Easyfairs om du får sådana erbjudanden så att vi kan varna andra.

FÖRBERED DIG INFÖR MÄSSAN

Välkommen som utställare till Empack, här hittar du all information som du behöver veta inför ditt deltagande på mässan. Första gången du besöker den här sidan, kan det vara en god idé att läsa igenom alla punkterna – Ju bättre förbered du är inför mässan desto bättre utdelning får ni av ert deltagande. 

ÖPPETTIDER

Måndag, 28 september, kl. 14.00 – 18.00 (inflytt)
Tisdag, 29 september 2020 07:00-20:00 (inflytt)
Onsdag, 30 september 2020 09.00 – 17.00
Torsdag, 1 oktober 2020 09.00 – 16.00              utflytt 16.30 – 22.00

Onsdag den 30 september, kl. 09.00 – 17.00

Torsdag den 1 oktober, kl. 09.00 – 16.00

Praktisk information

Beställningar så som möbler, lampor och tjänster från monterservice görs direkt via Kistamässans montersevice:

Workman Event

08-410 356 60

monterservice@workman.se

OBS OBS OBS – Tänk på att lägga din beställning innan måndag 16e september,
därefter görs ett pristillägg på 30 % – så beställ i tid!

Empack/Företag/ Monternummer
Kistamässan
Vågögatan 3
S-164 40 KISTA

Vi rekommenderar samtliga utställare att teckna utställarförsäkring. Kontakta Workman 

08-410 356 60 

monterservice@workman.se

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger 
08-41060820
konferens@kmgroup.se

Datum för Kick-off släpps 6 månader innan mässan

Vi bjuder vi in er utställare till en Kick-off. Vid detta tillfälle bjuder vi på fler mässtips, ger er verktygen för att lyckas och glädjen till att göra roliga mässor som leder till viktiga affärer. Dessutom blir det fika, pepp och nätverk oss emellan!

My Easyfairs

75 % av mässans besökare planerar sitt besök via mässans hemsida. I My Easyfairs, som är er egen sida på vår hemsida, kan du som utställare presentera ert företag och era produkter, lägga upp produktnyheter, pressreleaser samt ha er webbadress synlig för alla besökare. Informationen syns sedan i utställarkatalogen som ligger under ”Utställare & Produkter”.

 

Denna tjänst är helt kostnadsfri så se till att utnyttja den. Genom våra SmartBadges kan våra besökare dessutom scanna sina Badges i era montrar för att få mer information om er via mail. Denna informationen hämtas direkt från ert My Easyfairs – ytterligare en anledning till att ha en uppdaterad och bra sida.

 

I samband med att ni bokade er monter fick ni ett mail från ”My EasyFairs” med en länk rakt in i systemet med uppmaningen att bekräfta er
e-postadress samt välja lösenord.
Din E-postadressen är ditt användarnamn. Har du glömt ditt lösenord? Välj ”Glömt lösenord” så får du ett nytt!

Om du redan har ett aktivt konto, logga in på My Easyfairs via länken: https://my.easyfairs.com/#/Login

 

Registrera din monterpersonal

Du registrerar din monterpersonal själv via My Easyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad, såhär går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Tryck på ”glömt lösenord” om du behöver ett nytt login.
  2. Klicka på den mässa du ställer ut på 
  3. Välj ”Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan ”Registrera min monterpersonal”. 
  4. Ni länkas nu till en ny portal. Välj ”Personnel” i menyfältet till vänster.
  5. Klicka på ”add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
  6. Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn. 

Lär känna besökaren

Vad är Smart Badge?

Som utställare får du en läsare att sätta på monterväggen för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter och när besökaren touchar den med sin smart badge får de automatiskt ett e-mail med all företagsinformation som du har publicerat i ert My Easyfairs och i utbyte för dig som har GoLead eller GoPlus deras kontaktuppgifter.

PS. Har du Easygo Visibility är tillgången till leads efter mässan en tjänst som måste köpas till. 

På plats får du en läsare som ni ansvarar för att placera på ett bra ställe i er monter. Du som utställare är också ansvarig för att lämna tillbaka läsaren efter mässans slut – ingen läsare, inga leads!

Efter mässan hamnar alla kontakter som registrerats på er läsare i ert My Easyfairs, så att du enkelt kan laddar ner era nya leads. 

Vad är Visit Connect?

Visit Connect ingår i ert deltagande på Empack om ni valt Easygo Leads eller Easygo Plus, en tjänst som gör det möjligt för er att samla in kontaktuppgifter och information digitalt om era besökare genom att skanna deras badgar. Ett effektivt sätt för er att enkelt skaffa kvalificerade leads på ett smidigt sätt!

Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord. I mailet får du även en guide över hur du går till väga, följ den så sätter du enkelt upp er visit connect.

Viktigt! Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte att göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Läs mer om Visit Connect här

MARKNADSFÖRING

Hur marknadsför Easyfairs mässan?

Vi hjälper er med marknadsföringsmaterial, digitala utskick till era kunder och nätverk. Vi marknadsför och lyfter er medverkan och ert varumärke på hemsida, i nyhetsbrev och på sociala medier. 

  • Samarbetar med branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Telemarketing
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta: frida.floren@easyfairs.com så hjälper vi dig

Vad kan ni göra för att synas?

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som mässan lägger grunden för genom att bjuda in besökare och sprida ordet om Empack i era kanaler och nätverk. Glöm inte bort att tagga och använda #Empacksthlm på era sociala medier. Nedan listar vi våra 3 bästa hjälpmedel för maximerad synlighet. 

Beställ banners för mailsignaturer, sociala medier, hemsidor och nyhetsbrev. Använd dessa, det är ett mycket enkelt och effektivt sätt att sprida ordet om ert deltagande på mässan och ju fler kanaler ni sprider dem i desto större genomslagskraft.

Länka era banners med er personliga registreringslänk. Alla utställare får en personlig registreringslänk, denna länk hittar ni genom att gå in på My Easyfairs och välja ”Bjud in dina potentiella och befintliga kunder”, som ligger nummer 2 längs tidslinjen högst upp på sidan. Tryck sedan på ”Inbjudan” där hittar ni er personliga registreringslänk. Väljer ni istället ”Registrerade besökare” kan ni se de som registrerat sig via er länk. 

Koppla länken till era banners. De besökare som registrerar sig via er länk får ni sedan kontaktuppgifterna till vilket ger er möjlighet att bearbeta dessa besökare inför mässan. Ni kommer dessutom få ett SMS under mässan när era besökare checkar in igenom entrédörrarna, smart va?

Den tryckta biljetten har otroligt hög genomslagskraft, ca 50 % av mässans besökare kommer via den. Vi kommer att skicka ut biljetter till er efter sommaren. Använd dessa och bjud in era kunder, prospects och andra i ert nätverk. Ju fler ni bjuder in, desto större är chansen att få ett lyckat mässdeltagande och en välfylld monter! Lägg även fram biljetterna i er reception, skicka med dem tillsammans med utgående fakturor, sprid dem via era säljare på fältet etc. 

 

Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad.

HÄNG MED I NYHETSFLÖDET

Vill du ha de senaste förpackningsnyheterna i din inkorg och första tjing till våra event? Börja prenumerera på vårt nyhetsbrev, vi delger bara givande information – spam har aldrig varit vår grej!

Scroll to Top